fredag 18 maj 2012

Inga pekpinnar

Jag har bestämt mig från början att det här projektet är min utmaning och att inte komma med pekpinnar till andra. Släkt, familj och vänner får gärna anta och utforma sina egna miljöutmaningar men det är ingenting jag tänker försöka påverka under dessa 365 dagar. Projektet ska kännas kul och utmanande för mig och vill någon ställa frågor eller veta någonting nytt som jag snappat upp delar jag gärna med mig. Men utan pekpinnar. Nu såhär på långhelgen är vi tillsammans med min sambos familj som älskar god mat = kött, och det är ok! Vi får ta igen det på måndag med eko-reko mat och en massa grönsaker.

Hur jag har tänkt mig när jag går på café och restaurang är att välja det bästa alternativet utifrån ett miljöperspektiv, så det lär bli mycket vegetarisk god mat det här året och jag längtar efter att få lära mig mera rätter till vardagsrepertoaren.

Hoppas ni får en eko-reko skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...