fredag 11 maj 2012

Eko paradiso, finns det?

Utvecklingen av ekologiska produkter har exploderat på marknaden. Idag kan man om man vill handla ekologiska kläder, mat, hygienartiklar, leksaker och inredning m.m. Jag har bestämt mig för att gå från en slösaktig impulshandlare till en medveten ekohandlare och det ska jag göra under ett år. Min målsättning är att förändra mitt liv och lära mig mera om ekologiska varor, hur man på bästa sätt tar sitt ansvar mot miljön och vad ett ekologiskt leverne har att erbjuda! Men min livsförändring stoppar inte där jag vill i min strävan att bli mera medveten lära mig saker jag inte är så bra på som att ta långa promenader, lära mig baka och odla i trädgården (självklart eko-reko). I min vardag vill jag föra in ett kretsloppstänkande och rensa bort det som är onödigt. Helt enkelt gå från slit och släng till EKO PARADISO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...