torsdag 20 september 2018

Höstkänslor

Att jag idag förstår att jag är en högkänslig person har sina fördelar. Jag vet att jag behöver tid, vara i naturen och jag vet att jag kan njuta av små saker. Jag vet att jag måste skapa rätt förutsättningar för mig och att det kanske inte är det samma för alla människor. Jag vet att jag föredrar enkelhet och tysthet på min lediga tid istället för att befinna mig inne i stan med många människor, intryck, ljud och dofter.

Så idag passade lilla trollungen och jag på att göra just det. Efter skolan gick vi till en av områdets lite större parker. Väl där tittade vi på alla fina olika höstlöv, matade änderna, lekte i lekparken, fikade på det lokala cafét och bara njöt av de milda vindarna och eftermiddagssolen. Vi hade ingen direkt tid att passa och ingen plan. När vi fikade valde vi att sitta ute i caféts trädgård och vi pratade om skolan, hösten, vikten av kompisar och att man gör saker som är roliga. Att rulltårta är supergott om man är en trollunge men att mamman föredrar kokosbollar och cappucino. En fin höstdag med tid för att vara tillsammans och hinna summera höstkänslorna!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...