söndag 9 december 2012

Ny artikel om eko-maten

Läste just en intressant artikel i Sydsvenskan. Mattrenden att handla ekologiskt har i år minskat och mest när det gäller mjölk. Hur kan det komma sig? Jag tror att det beror på att miljödebatten har avstannat i media. Jag hoppas att debatten vaknar till liv och att vi inte bara går efter lägsta pris när vi handlar mat. Det är dags att vi som har råd och kan visar att vi försöker förbättra miljön. Att påverka genom konsumtion, att välja rätt och att stanna upp fundera och vara medveten. Jag tror att vi alla måste bidra och börja tänka på miljön som en faktor i vårt beslutsfattande, i allt vi gör genom våra liv.

Handla eko-reko och ge inte upp, vi gör skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...