måndag 11 april 2022

En skakig början av våren

Våren har inte riktigt etablerat sig ännu och ute pendlar det verkligen fram och tillbaka. I veckan lyckades jag dock med att peta ner våra första frön. När vi sådde förra året så tog sig alla fröna vilket jag inte riktigt hade räknad med så denna gång blev det i lite mindre skala och jag la till Asterblommor. Det blev två olika sorters tomater, squash, grönkål, rödkål, fänkål och brysselkål. Sedan ska jag så lite sallad på friland. Rådjuren åt ju upp alla våra grödor förra året så vi får se hur det går i år. 
Rabarbern har precis börjat komma upp och knopparna på våra buskar lika så, nu hoppas jag att det inte kommer mera snö i alla fall i Stockholm. 
/Hanna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...