måndag 9 september 2019

Stillsam morgon

Efter en helg med studier både lördag och söndag var jag ganska sliten i går kväll och tyvärr fanns tröttheten kvar i morse. Bestämde mig för då att ge mig själv tid idag innan ett viktigt möte och det gjorde jag. Gick ner till sjön som vi har i villaområdet och bara satt där på bryggan i säkert 10 minuter och tittade på omgivningen. Gräsänderna som simmade in mot stranden, det stora näckrosbladen, det mörkgröna vattnet och den grå himlen.  Efter gick jag upp på en utsiktsplats och avslutade min runda i motionsspåret. Kom hem nöjd efter att ha gått 6 km i lugnt tempo och kände efter att jag tagit en varm dusch mig redo för att möte måndagen och veckan. Ibland är det värdefullaste man kan ge sig själv en stilla morgon. 
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlov utan sportande

  Ibland får jag lite dåligt samvete när jag inte kan leva upp till bilden som jag har av familjelivet. Vi har t.ex. precis haft spo...