tisdag 28 maj 2019

Skillebyholm

I lördag på väg till vårat sommarställe stannade vi på Skillebyholm. Det är så himla fint där och trots att vädret växlade strosade vi runt i trädgårdens olika delar och sedan i parken för att titta på de angränsande rapsfältet. Trädgårdens olika rumsindelningar med örter och blommor fick mig att tänka på Öland och Capellagården som vi besökte på sommarlovet som barn, måttligt roade och mutade med den gofika som skulle komma efter besöket. Som vuxen njuter jag desto mera av färgerna och dofterna och jag tror att jag skulle kunna gå där genom trädgården i timmar.  

Lilla trollungen vart mest fascinerad av att det fanns kaniner tyvärr dock på en närliggande tomt så vi gick aldrig in för att klappa och stora trollungen gick och lyssnade på ljudbok och var omöjlig att kommunicera med förutom vid val av glass och lördagsgodis som inhandlades i butiken. Vi avslutade utflykten genom att inhandla ett par plantor också kunde bara inte låta bli nu när mitt intresse för odling växer vi köpte bl.a. grönkål och en tomatplanta. Sedan satte vi oss i trädgården och mumsade på varsin glass. En fin utflykt på en ledig lördag! 
/Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...