fredag 24 maj 2019

Kvällarna i trädgården

Fru rabarber växer så det knakar just nu och vi har ett lyckligt äktenskap med rababerkakor, paj och rabarbersaft.

Hallonbusken växer fint den också så tacksam för lite regn. Jag hoppas verkligen att vi kommer kunna fylla frysen med dessa godingar och göra hallonsylt.

Vinbären verkar trivas en så länge i vår, förra året fick det fnatt av värmen så det ska bli härligt att se hur det blir i år. Älskar att ha det i smoothies med fryst banan, blir smaskens!

Nytt tillskott för i år rädisorna, så glad över att kanske få doppa en egen odlad rädisa i lite hummus.   

Dessa små gröna blad gör mig helt lycklig, vad skulle livet vara utan potatis? Helst bara kokt med en klick smör på, håller tummarna och längtar.



Kvällarna just nu är magiska. jag förstår verkligen det där med att stoppa tiden. Gå barfota i gräset. Se vad som växt lite mera sedan kvällen innan och vattna. Vattna lite mera och njuta av kvällarna i maj.
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...