söndag 25 mars 2018

Helgen som kom och gick och den där dränerade känslan

Helgen gick så fort och jag är inte riktigt redo för måndag. Barnen och jag har bakat, spelat spel, lekt i trädgården, varit på tennisträning och börjat så chili och tomater. Vi har tittat på film och ätit god mat. En ganska vanlig helg för oss. Men när söndag eftermiddag kommer får jag samma känslor varje vecka. Det är som att jag blir lite nedstämd på söndagskvällarna och tröttheten tar över. Jag känner mig helt dränerad och istället för att vara laddad vill jag ha en dags vila till. Liggandes i soffan med en härlig bok och en stor kopp chiate.

Jag blir helt enkelt lite söndagsdeppig och även om helgen varit fin vilket den här eller veckan som kommer är en rolig vecka fylld av bra kommande möten och familjetid kan jag inte skaka av mig känslan. Den bara är där i hela kroppen.

Söndagar är ingen favoritdag helt enkelt!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...