måndag 5 mars 2018

Hejdå sportlov

I år hade vi inte möjligheten att åka till fjällen över sportlovet så vi fick helt enkelt sporta på hemmaplan eller i vår närmiljö. Som tur var kom mera snö och flera av dagarna besökte vi pulkabacken precis där vi bor. När snöstormen var som värst blev det biobesök med morfar som jag skrivit om tidigare och filmen Coco.
Under veckan passade vi också på att besöka småstaden där min mamma bor. I småstaden spelade vi tennis tillsammans allihopa och det var riktigt kul. Barndomsminnen kom tillbaka och det var roligt att mina barn fick möjligheten att spela med mormor och morfar (ja vi har tur och har två stycken fina morfärdrar till våra trollungar). Precis som när vi var små min syster och jag. Barnens kusin var också med och det var så roligt att höra det alla tre säga att det var riktigt roligt. Efter tennisen blev det pannkakor med sylt och grädde och alla var nöjda.
Samma eftermiddag och kväll åkte vi till landet. För att pusta ut, spela spel och bara vara. Dagen efter kom sambons bror och familj ut och barnen fick ännu mera kusinmys och lek. Vi vuxna fick god mat, gott vin och mysiga samtal. Ett riktigt fint sportlov. Tyvärr var jag dålig på att planera in egna pauser så på lördagskvällen tog energin slut men det gick bra i alla fall. Måste bli bättre på att ta en stund för mig själv innan tröttheten kommer. När den väl är där blir det för sent. Jag har skrivit flitigt i dagboken och det har varit riktigt skönt. Ett fint sportlov tillsammans med mycket familjetid. Sämre kan man ha det även om jag saknar fjälltopparna, det blå ljuset och det jämtländska vidderna.
/Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...