tisdag 9 januari 2018

Skidåkning när den är som bäst i solsken!

Snö, sol, skidåkning och familjetid! Ja enligt mig en svårslagen kombination som passar oss som familj så himla bra. Att vara aktiva ett par timmar för att sedan krypa upp i soffan när mörkret har landad runt husknutarna och titta på film med skålar av popcorn i knäna. Spela spel, prata och bara mysa runt i underställ eller pyjamas. Att få motion och rörelse men också vila vilket jag verkligen behövde. Att koppla av och koppla bort storstaden och koppla in andningen, vidderna och kylan. Att bara åka åt sidan och stå och se ut över fjällen pausa och andas.  
Barnens favoritbackar i år blev borta vid Ullådalen lagom branta och långa nog att träna svängar i. Jag måste erkänna att det är mina favoriter också. Har tappat lite av att utmana mig själv med skidåkningen. Livet känns så utmanande som det är.
Snö, sol, skidåkning och familjetid, ja tänk om vi fick ha det så alltid!
/Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...