måndag 18 maj 2015

Och så besökte vi staden i "Vindens skugga" del 2

Här kommer flera tips i Barcelona en för mig enkel stad att tycka om!

Att ta flera pauser och prova lokala drycker är en favorit. Jag brukar inte förespråka alkoholhaltiga drycker men jag älskar en kall "Clara" (öl blandat med citronläsk) med potatischips. Perfekt en varm och solig dag när man ska vila fötterna.



Fina arkitektonisk inslag finns överallt i denna stad bara att lyfta blicken och förundras. 


Ett besök i gamla stan El Born är ett måste, bilfria slingrande gator, små torg med uteserveringar och coola butiker.


Maten i denna stad förtjänar ett eget inlägg så god är den och utbudet enormt. Det finns något för alla smaker och plånböcker. Själv älskar jag Pintxos. Barcelona jag hoppas att vi ses snart igen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...