onsdag 17 januari 2024

Att hantera januaritröttheten

Den stora januaritröttheten har anlänt och i år har jag bestämt mig för att vara i den inte aktivt kämpa för att bli piggare. Istället fokuserar jag på att göra sånt jag tycker om och att gå till sängs när den stora tröttheten blir för stor. Att äta sånt jag tycker om, fika, baka, läsa, ta ett bad, träffa vänner och se på serier. Att låta vissa kvällar få vara tröttmössekvällar med en tekopp och raggsockor. Att låta kroppen och huvudet vila.

Något jag verkligen gillar är att baka och det kan vara allt ifrån enkla scones, ugnsbakad gröt till en god mjukkaka. Tycker att det både är avkopplande och mysigt. Att sedan sitta under en stor ullfilt med en kaffekopp eller kopp med te och en bit banankaka är mumma för både kropp och själ. 
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...