tisdag 2 augusti 2022

Kryssning Visby tur och retur

I söndags lämnade vi Stadsgårdskajen för att resa mot Visby med Vikings Cinderella. Båten var i det skruttigaste lagret och behöver verkligen en ordentlig renovering av både heltäckningsmattor (samtliga på båten), gemensamma toaletter och framför allt hytternas beklädnader. Sedan förstår jag inte varför man inte har ordentliga huvudkuddar och täcken, men nu har jag klagat klart. Sällskapet, vädret, utsikten, timmarna i Visby och maten vägde upp det lite mindre charmiga med båten. Vi hade verkligen strålande sol på hela resan. 
 
I Visby var vi supereffektiva och hann med mycket utan att känna stress. Vi åt frukost, vandrade slingrande gator fram och vi gick i butiker. Vi tittade i Domkyrkan, åt glass, besökte botaniska trädgården och Almedalen. Vi hann till och med att lägga ut en filt och sträcka på oss lite innan vi tog en kaffe och återvände till båten. Att vara en familj med många viljor kan ibland vara svårt men dagen flöt på bra tycker jag och alla fick se och göra det man ville. Visby är himla fint även om det var lite mycket folk för min smak men man kan inte förvänta sig annat i högsommartider. Nästa gång stannar vi ett par dagar på ön för att få se lite mer. 
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...