måndag 22 augusti 2022

Kräftkalas × 2

 
Vår näst sista semestervecka hyrde mina föräldrar ett riktigt fint hus i Hållsviken, utanför Trosa. Där tillbringade vi fina dagar tillsammans med min syster, hennes barn och mamma/pappa. Väldigt lyxigt och huset var perfekt för oss med två badrum och egna sovrum till alla. Vi sov i ett så himla fint rum med två våningssängar helt byggda för vuxna. Att bara åka en timme bort men vara i en helt annan miljö är så härligt. Huset hyrdes av Bergs gård och låg bara tre minuter från en fin badplats med brygga och ett fint bastuhus som man kunde hyra. Riktigt fina omgivningar, nyrenoverat, superfunktionellt och mysigt på samma gång. Rekommenderas varmt!

En av kvällarna passade vi på att äta kräftor. Smaken av salt och dill är ljuvlig tycker jag och vem älskar inte västerbottenpaj. På bordet hade vi såklart kräftor men också havskräftor, räkor och varmrökt lax i fisk och skaldjursväg. I övrigt blev det västerbottenpaj, aioli, baguette, ostbricka och grönsaker med en dipp gjord på crème fraiche och vitlöksost som mamma ofta gjorde till oss när vi var barn. Vi dukade upp inne då vädret var lite ostadigt och mumsade tills vi var proppmätta. Så mysigt att vi två veckor senare frågade svärföräldrarna om det ville ha ett kräftkalas vilket de vill. Lite andra tillbehör blev det denna helg men det var precis lika gott och trevligt! Så tack augusti för att du bjudit på två härliga kräftkalas!
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...