fredag 14 december 2018

Boktips i december "Brutna ben och brustna hjärtan: en alldeles omöjlig jul"

Brutna ben och brustna hjärtan: en alldeles omöjlig jul (inbunden)

Jag älskar julböcker och det får gärna utspela sig i en småstad vid kusten i Sverige eller England. Där människornas livshistorier vävs in i varandras och där bokens huvudkaraktär tillslut gör det där som den har längtat efter. Perfekt är det när allt inte är i rosa skimmer för det är ju på något vis det operfekta som skapar det perfekta.
Brutna ben och brustna hjärtan: en alldeles omöjlig jul av Maria Ernestam är precis en sådan bok och jag älskar Lisbeth huvudkaraktären. Hon är singel, lärare och har köpt det där lilla huset vid havet som hon älskar. Hon är i början av någonting men också i slutet. Dessutom är det härligt med en huvudkaraktär i ens egen ålder som står där i livet mitt i livet med sorger, kärlek, familjeproblem, vänskap och framtidstro men framför allt en förmåga att planera livet utifrån tänkbara akuta livsscenarier till en doft av glögg. Så gillar du julböcker som inte bara är sådär krispigt vita så rekommenderar jag verkligen denna!
/Hanna   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...