måndag 18 juni 2018

Tillsammans på tu man hand

I helgen var sambon och jag själva, barnfria. Vi stannade och fikade på Saltå café på vägen till sommarhuset vilket vi inte gjort på länge. Barnen brukar vara lite rastlösa och brukar vilja komma till landet så fort som möjligt och vi brukar föredra en kopp kaffe på altanen när alla kan göra det de vill. Men inte denna barnfria lördag. Nu tog vi oss tid. Att sitta ner och bara vara. Vi tog varsin cappucino och jag valde en glutenfri morotsmuffins med frosting. Den var så god. Saftig och mjuk med mycket kanelsmak i perfekt kombo med frostingen. Så god att jag ska försöka baka likadana. Sambon tog en kaka och såg nöjd ut han också. Det är något visst med ekologiska bakverk och kaffe.
Efter att vi fikat och handlat lite eko-reko i butiken åkte vi till sommarstugan. Förberedde middagen, drack ett glas vin och spelade Alfapet. Jag förlorade stort och blev lite tjurig men glad på samma gång. Stillheten och ensamheten tillsammans var total. Vi pratade om hur vi kommer att ha det när barnen blir större och vi får mer tid tillsammans. När vi får mera tid för att läsa, baka, laga mat och lyssna på musik. Vara tillsammans och vara ensamma. På tu man hand och hand i hand.
Vi spelade flera partier Alfapet och sedan gjorde vi en så god sallad med gulbetor, fetaost, sallad, oliver och kronärtskockor. Sambon grillade en bit flank till men jag valde bröd och färskost till. Kvällen avslutades med en film i soffan tills ögonen trillade ner. En fin lördag.
/Hanna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...