lördag 9 juni 2018

Juni

Juni hann bara börja så blev jag tokförkyld med hosta och feber så tråkigt en månad då det händer så mycket och det finns så mycket att fira, bara första veckan med studentfirande, nationaldag och skolavslutning. Men det är ganska typiskt för att vara jag. Jag börjar slappna av samtidigt som det är slutspurt inför sommarens semestrar med jobbresor, viktiga leveranser m.m. Och vädret som har visat sommar redan i mitten av maj har ju såklart påverkat semesterkänslan ännu mer i år. Så den där sommarförkylningen som brukar komma lagom till semestern kom helt enkelt nu istället.
Ja ja inte så mycket att göra. Fick ställa in studentfirande för egen del men övriga familjen kunde glatt delta. Supernöjda kom det hem efter en härlig eftermiddag och kväll med tjocka släkten och vänner till studentskan.
Nationaldagsfirandet blev väldigt lugnt med kortspel, filmmys med Tjuren Ferdinand, en potatissallad med varmrökt lax till middag och till efterrätt köpekladdkaka (varför finns det inte ekologisk glutenfri köpekladdkaka?) med glass och jordgubbar. Mysigt trots luftrörskatarr.
Igår hade vår äldsta trollunge skolavslutning och tänk efter sommaren börjar han mellanstadiet och vi kommer att ha två skolbarn. Måste nästan nypa mig själv lite i armen. Så fin avslutning och barnen fick varsin chokladmedalj och dikt av fröken.
Så juni fortsätt att stråla! Och hälsa återkom så fort som möjligt tack!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...