torsdag 24 augusti 2017

Att avsluta ett sommarlov!

För en tid sedan var vi på Kolmården med mina föräldrar och min systerson. Vi hade en sådan fin dag och solen sken. Trollungarna hade varit på Kolmården med farmor och farfar tidigare i sommar men tyckte det var superkul att få åka karuseller, berg och dalbana, linbana och att titta på djuren en gång till.
Vi tog en annan tur i parken och det finns verkligen mycket att se och lära sig om utrotningshotade djur. Jag är inte så förtjust i att hålla djur i fångenskap men tycker att det är så viktigt att vi får förståelse och kunskap om djur och deras hot i det fria och vilka program många djurparker har för att vissa arter ska kunna bevaras och fortplanta sig.
Min egen favorit var godiståget och safarilinbanan. Men bäst av allt var att vi fick tid tillsammans att göra någonting mysigt. Vi skrattade en massa, åt glass två gånger och bussade en massa. Inte en tråkig stund på hela dagen. Vi hade med oss matsäck med äggsmörgåsar, pannkakor, små tomater, morötter och kaffe och frukt. Och dagen blev precis sådär bra som vi önskade oss och ett fint avslut på sommarlovet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...