lördag 28 januari 2017

Trött mamma och pigg trollunge

Idag gick vi korta spåret i naturreservatet precis där vi bor. Det är ca 2 km och jag blev så trött efteråt att jag kände mig helt utmattad och kall. Landade i soffan med en kopp kaffe och varm fleecefilt. Jag har fått i uppgift av husläkaren att vara ute och gå för att få tillbaka krafterna. Lunginflammation är verkligen inget att leka med. Tyvärr kändes väl dagens promenad inte stärkande alls utan precis tvärtom kände mig så svag så svag. Jag märker också att mitt humör är riktigt dåligt nu med noll tålamod. Nu hoppas jag verkligen att jag ska bli helt bra dag tre idag på nya penicillinkuren av sju dagar. Trollungen tyckte det var mysig att gå på promenad och fäktas med pinnar. Vad gör man inte får att ens barn ska gilla skogspromenader.


Resten av lördagen vilade jag i soffan, byggde Lego, åt varmkorv, åt lördagsgodis och tittade på film.
En typisk lördag när man är småkrasslig med sviktande humör.
Hoppas ni har en fin lördagkväll!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...