fredag 12 april 2013

Trött på tillsatser!

Att försöka leva eko-reko handlar ju inte bara om att köpa och handla ekologisk mat. Utan det handlar ju också om att återgå till den rena mindre processade maten. Att handla mat utan konstiga tillsatser, e-nummer och socker. Allt detta socker i mat gör mig så arg att vi kan försöka vara medvetna men får i oss socker i alla fall. Det gömda sockret. Så hur gör jag och hur tänker jag. Jag köper inte lightprodukter och jag läser alltid på innehållsförteckningen. En bra märkning som förenklar konsumtionen är Äkta vara, så titta efter den när du handlar i mataffären och läs på deras hemsida där finns det jättebra information!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Vill också handla och äta så ren och äkta mat som möjligt.
    Ha det så gott! Yvonne

    SvaraRadera

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...