söndag 10 mars 2013

Sluta blunda

Jag brukar inte skriva denna typ av inlägg här på bloggen men nu sitter jag i tv-soffan och tittar på reprisen på "En kväll för världens döttrar". Tårarna rinner ner längst kinden och jag tänker på hur bra vi har det här i Sverige. Men jag tänker också på hur lätt det är att blunda för hur det ser ut i övriga världen. Att blunda för fattigdomen, hiv/aids som tar livet på miljoner av föräldrar, att barn säljer sig på gatan och inte får den vård det behöver vid sjukdomar, brist på utbildning, brist på mat och brist på vatten.

Sedan 2001 är vi faddrar genom plan till en fin liten kille i Tanzania. Genom åren har vi fått följa honom och hans familj, sätt hur det har fått det bättre och hur hoppet nu finns i hans ögon på fotografierna. Att göra skillnad kostar lika mycket som att köpa en ny tröja från HM varje månad så gör skillnad du också! Gå men i Plan eller någon annan organisation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...