tisdag 30 november 2021

Första advent

 
Vi hade en väldigt stillsam första advent. Både barnen och jag har haft och har en riktigt rejäl förkylning. Här hemma har vi inte bara vabruari utan också vabcember varje år verkar det som. Tja vad ska man göra, man får ta dagen som den kommer helt enkelt. Hade så gärna velat besöka den lokala julmarknaden som var i helgen men får hålla tummarna för att bli helt frisk till nästa helg och se om det finns någon hyfsat nära då. Gillar verkligen känslan av jul man får på en julmarknad alla dofter, kransar, brända mandlar, karamelliserade äpplen och hantverken som ofta säljs. Istället blev de upphängning av julstjärnor och änglar i fönstren, mängder av fika och koppar av te med honung och vila. 
Lyckades också tack vare sambon få äta risgrynsgröt och skinksmörgås till adventsfrukost ett måste i vårat hem och startskottet på nedräkningen till jul. Tänker varje år att jag inte ska stressa eller hoppa på julhetståget med varierande resultat men i år har vi redan inhandlat en hel del julklappar och jag har lovat mig själv att ta de lite lugnt. Vi får se hur de går. Önskar er alla en riktigt fin första advent och nedräkning mot jul!
/Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sportlov utan sportande

  Ibland får jag lite dåligt samvete när jag inte kan leva upp till bilden som jag har av familjelivet. Vi har t.ex. precis haft spo...