tisdag 28 september 2021

Promenad i skymningsljus

Min kärlek till skogen och naturen blir verkligen bara starkare för varje år som går. I lördags hann vi bara parkera bilen vid sommarstugan och efter fem minuter stod jag ombytt med svampkorgen i handen. Efter en jobbig vecka behövde jag verkligen fylla lungorna med luft och landa mjukt i skogen. Att dessutom hitta svamp var bara en bonus. Att gå över mossa, sten och ris. Att lyssna på varningsrop och djurlivet som förbereder sig för kväll genom att välkomna skymningen. Att stanna upp och vara i nuet, ta in naturen och ta ett par djupa andetag.
/Hanna
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...