måndag 10 augusti 2020

Semester på barndomens ö

Vi har varit på Öland. På platser som är så mycket min barndom. Vi har badat, ätit rökt fisk och kroppkakor. Spelat tennis och kort. Gått på utedass och ätit glass. Ja barndomsnostalgin har varit stor och det har varit fint att få se våra barn leka där jag själv lekte i deras ålder. Men mitt i allt insåg jag att jag inte är en så nostalgisk person som jag kanske har trott och att jag inte vill återskapa min egna barndom. Jag vill att trollungarna som nu börjar bli stora får sina sommarminnen i upplevelser, dofter och smaker. Jag insåg också att Öland som ö har givit mig nya upplevelser som vuxen. Genom mitt jobb har jag haft en rad projekt på ön som skapat nya fina upplevelser som vuxen. Mött människor jag verkligen uppskattar och tycker om och kommit till platser på ön jag aldrig varit på som barn. Så min relation till ön har också vuxit. En hjärteplats helt enkelt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...