tisdag 26 maj 2020

Lyxen av att studera, Långholmens författarskola

Under hösten och våren har jag haft lyxen att studera på 50% på Långholmens folkhögskola. Kursen jag gått heter "Långholmens författarskola". Jag har arbetat med ett bokmanus samtidigt som jag varje vecka fått respons samt fått ge respons på texter utifrån mina gruppmedlemmars manus. För mig har det varit så lyxigt. Att få vara i en skapande process och att få stanna i kreativiteten i en längre period. Jag har fått möjligheten att släppa ifrån mig mina ord, meningar och berättelser till en liten skara läsare som kommit med så många vettiga tankar, åsikter och frågor. Och det har verkligen gjort att min text växt, utvecklats och fått liv.

Att ha gått hela skoltiden med en klump i magen av att inte kunna skriva utan att stava fel eller att läsa utan att det går långsamt och med vissa stakningar har gjort att jag inte riktigt varit redo att skriva förrän nu när jag passerat fyrtio. Och jag är så glad för att jag vågade och lät min berättelse ta form och att jag vågade drömma om att få bli författare oavsett vad som framtiden kommer att föra med sig härnäst.Och för er som går med liknande drömmar som jag kan jag verkligen rekommendera att gå en skrivkurs, det är höjden av lyx!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...