måndag 17 juni 2019

Kvällar i juni och längtan efter ledighet

Varje sommar under semestern drömmer jag om ett lugnare liv. Ett liv mera lantligt där jag cyklar till affären, är i naturen mera än i stan och odlar våra egna grönsaker och har höns. Läser böcker och badar i havet. Bakar, lagar mat och hinner dofta, smaka och njuta. Lyssnar på musik, spelar spel med barnen och ritar. Ser på film och åker till biblioteket. Och skriver och ger mig själv tid för ordet. Sedan tar semestern slut och drömmarna lägger sig i dvala till nästa år. Men i år har drömmarna kommit tidigt redan nu i juni innan semestern. I helgen var vi i vårat sommarhus och jag tror att ingen av oss fyra ville åka därifrån för att landa i förorten samma kväll. Vi ville bara stanna där vid havet, i gläntan och se på himmelen och känna lugnet.

Det ljusa kvällarna i juni där molnen dansar på himlen, när jag vill stanna tiden och bara vara.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...