måndag 13 mars 2017

Kvinnlig vänskap


När jag var liten hade jag inte så många vänner. Jag lekte mycket med mina kusiner och min lillasyster. Under skoltiden var det först i högstadiet jag fann mina vänner som jag har haft med mig genom livet. Tre kvinnor som jag verkligen älskar och som jag kan berätta och dela allt med. Som känner min kärna.

Sedan har det tillkommit vänner mycket tack vara min sambo och några av dem har nästan blivit som familj som vi delar storhelger och semestrar med.

I vuxen ålder har jag däremot haft det lite svårt att samla på mig vänskap fram till vi flyttade till ett villaområde utanför Stockholm och fick vårt andra barn. Genom BVC träffade jag de mest fantastiska kvinnorna. Tio stycken mammor som verkligen värmer mitt hjärta och har blivit så otroligt viktiga i mitt liv. Vänskapshjärtat har växt och jag är så glad för det. Vi läser böcker, lagar mat och dricker vin tillsammans men det viktigaste av allt är att vi samtalar om livet. Under mina tuffa år med panikångest och stress har dessa kvinnor verkligen hjälpt mig. Kommit med goda råd och ibland bara lyssnat. Visa av livserfarenhet. 

Ja helt enkelt är jag så glad och tacksam över att ha alla dessa kvinnliga vänskaper i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...