Träna träna träna

 
När jag fick stressymptom fick jag rådet att träna och inte bara gå promenader utan gå regelbundet och träna någonting som höjer pulsen. Jag har inte varit bra på att träna någonting sedan jag slutade dansa när jag var 17 år så inom mig finns ett stort motstånd. Jag har också sätt på min kropp som svag och tjock och som att den inte kan prestera fysiskt vilket så klart inte stämmer. Jag har alltid gått promenader, cyklat och åkt skidor. Ibland simmat i perioder och provat yoga utan allt för stora resultat. Och framför allt har jag inte tyckt att träningen varit rolig och kul. Fram till nu. När jag fyllde år i augusti fick jag av mina trollungar och sambon att få prova tennis en termin. Och vad jag tycker att det är kul. Jag springer som en galning i en timme utan att ens tänka på det. Jag tränar forehand och backhandslag. Jag skrattar och ler stort i hela ansiktet. Och äntligen har jag hittat en träning som är pulshöjande och rolig för mig!
 
Så mina tips är hitta det som får dig att le och träna, träna, träna så att hjärtat slår snabbare. Så att energin kommer tillbaka sakta med säkert och så att du också får känna dig starkare. Starkare och svagare på samma gång. Ångestfylld och ångestfri i perioder. Tung i sinnet och samtidigt med ljuspunkter av skratt. Så ge inte upp hitta den träningen som gör dig glad och gör det bara!

Kommentarer

Populära inlägg