onsdag 4 maj 2016

Äntligen vår och vårskor



Lilla trollungen och jag på väg till förskolan i nya fina ekologiska vårskor.
Sambon åkte till en tillfällig popuppstore och vilka fynd han gjorde. Är det
något jag lärt mig sedan jag började försöka ha en mera hållbar livsstil är att man inte behöver stressa sina inköp eller handla på impuls utan kan vänta till bra erbjudanden dyker upp. Tänker så både med ekologiska kläder som är lite dyrare och skor men även i mataffären. Jordgubbar från Holland när man kan vänta ett par månader på Svenska osv. Ibland går det ibland inte men det är tanken och det man gör med sin plånbok som räknas.
Hoppas ni får en fin onsdag idag och kan njuta av lite ledighet imorgon!


Vårskor från Kavat
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...