söndag 1 mars 2015

Familjemys och Sushi!


Eftersom trollungarna inte börjat första klass riktigt ännu tog vi ett mini sportlov och var lediga torsdag och fredag. Lilla trollungen och jag åkte tåget till mormor och morfar. Där spenderade vi dagen på stan och handlade lite böcker på bokrean bl.a. en om dinosaurier. Familjemiddag på kvällen då mamma bjöd på ekologisk fläskfilé med svampsås och rotfrukter. Jag är så glad att jag har påverkat mina föräldrar till att handla ekologiskt och närproducerat. Mamma har till och med blivit ett mera medveten konsument än vad jag är.

Dagen efter kom stora trollungen och sambon och vi åkte efter en mysig lunch och dag till min syster yster i grannsmåstaden. Där blev det först besök i leksaksaffär och sedan hemmagjord Sushi. Så gott och kul att göra. Vi gjorde både rullar med lax och räkor och ett par på fri hand utan ris. Roligt att umgås och laga mat tillsammans. Barnen åt så det stod härliga till och busade som små galningar! Mysig helg helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...