tisdag 20 november 2012

Lugn i själen

Idag har jag ett lugn i själen. Startade nämligen min förmiddag med yoga. Tänk vad motion kan göra för både kropp och själ. Att känna hur kroppen dras ut, stretchas och blir lite mera medgörlig samtidigt som att den blir starkare är en häftig upplevelse.

Yogan gör det lättare att vara i nuet och när jag cyklade hem var grubblerierna bortta för ett par timmar. Jag är en sådan som grubblar, stöter och blöter och funderar. Nu när jag hittat en träningsform som gör mig lugnare och som jag verkligen tycker om måste jag bara hitta en till som höjer pulsen lite. Ett steg mot ett mera medvetet liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...