lördag 7 juli 2012

Fisksoppa när den är som enklast!

Jag gillar verkligen fisk men har inte alltid så mycket fantasi. Ibland kan det vara skönt med någonting enkelt man tager vad man haver. Som denna fisksoppa med mycket tomat.

Recept:
1 st gul lök
2 vitlöksklyftor
2 morötter
1 paket krossade tomater
6 dl grönsaksbuljong
Salt
Peppar
Valfri vit fisk
Servera med brödkrutonger och uppiffad majonäs

Gör så hör:
1. Finhacka lök, vitlök och morötter.
2. Fräs lök, vitlök och morötter i olivolja.
3. Häll i grönsaksbuljong och krossade tomater.
4. Koka ihop i 15 min.
5. Krydda
6. Mixa
7. Öka mängden buljong till önskad konsistens.
8. Lägg i fisken vi valde vit eko-reko torsk i bitar.
9. Låt puttra på svag värme i ca 5 min.
Klar för servering, smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...